50-plussers

Naarmate je ouder wordt en zeker rond je 50ste worden de meeste mannen en vrouwen wat zwaarder, ook al hebben ze nog dezelfde eetgewoontes. De kilo’s gaan er vaak minder snel af dan vroeger. Daar komt nog bij dat door ongezonde eetgewoontes, te weinig bewegen en te weinig rust steeds meer mensen overgewicht krijgen en één of meerdere chronische ziektes, zoals hart- en vaatziekten en diabetes. Door deze ziektes worden we beperkt, waardoor we minder fit en gezond blijven.

Gezond gewicht 50-plusser

Daarom is het belangrijk dat je na je 50ste op gezond gewicht blijft. Je lichaam heeft vanaf je 50ste minder energie nodig, omdat je spiermassa afneemt en je vetpercentage toeneemt. Je spieren verbruiken energie en als je minder spieren hebt, daalt de energiebehoefte en (rust)stofwisseling. Dus als je meer energie binnen krijgt dan je verbruikt, kom je aan.

Gezond eten, niet vullen maar voeden

Met kleine aanpassingen in je voedingspatroon en gezond eten blijf je op gewicht en krijg je toch genoeg voedingsstoffen binnen. Gezond eten betekent voor mij niet dat je alleen nog maar gezonde producten mag eten, maar juist dat je elke dag varieert qua voeding. Het gaat om bewuste eetkeuzes om zo in balans te blijven. Niet vullen maar voeden is mijn motto.

Gezonde leefstijl 50-plussers

We kijken samen naar je eetgewoontes, voorkeuren en mogelijkheden, zodat je leert om gezondere keuzes te maken. Daarnaast kijken we ook naar je beweeggewoontes. Met kleine aanpassingen ga je stappen zetten naar een blijvende leefstijlverandering. Hierdoor val je op een gezonde manier af en kom en blijf je op je streefgewicht.