Vrouwen in de overgang

Word je zwaarder en krijg je een buikje?
Heb je last van overgangsklachten, zoals opvliegers?
Ben je vaak moe en wil je meer energie?

Overgang en gewichtstoename

In de overgang neemt je gewicht vaak toe en verandert je figuur, terwijl je hetzelfde eet. Wat een rol speelt is dat je spiermassa afneemt en je vetpercentage toeneemt. Je spieren verbruiken energie en als je minder spieren hebt, daalt de energiebehoefte en (rust)stofwisseling. Dus als je meer energie binnen krijgt dan je verbruikt, kom je aan. Daarnaast verandert je vetopslag door hormonale disbalans. Je lichaam slaat meer vet op, vooral rond je buik.

Eigen ervaring

De overgang begon bij mij rond mijn 42ste jaar. Ik had gezondheidsklachten en wist toen niet dat ik in de overgang zat, dacht dat het iets was voor vrouwen rond de 50 jaar en had dit graag geweten. Dat motiveert me om mijn kennis te delen en vrouwen tussen de 40 en 60 jaar bewust te maken dat voeding en een gezonde leefstijl vóór en tijdens de overgang bijdragen aan een blijvend gezond gewicht, het verminderen van overgangsklachten en chronische ziekten. Een dubbele winst dus zowel op het gebied van je gewicht als je gezondheid!

Wil je energiek door de overgang gaan en op gewicht en fit blijven?

Speciaal voor vrouwen tussen de 40 en 60 jaar bied ik een begeleidingstraject “Vrouw in balans” aan. Je kunt kiezen tussen een traject van 10 en 16 weken (kijk voor een toelichting bij pakketten). Ik geef je kennis en inzicht over wat de overgang inhoudt, hoe je overgangsverschijnselen herkent en kunt verminderen, hoe je zorgt dat je op gewicht blijft en wat de rol is van voeding en beweging. Zodat je energiek door de overgang gaat, een nieuwe balans vindt en kunt genieten van deze levensfase vol nieuwe mogelijkheden. Klinkt dat goed? Maak dan vandaag nog een afspraak voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek door contact op te nemen via
06 39 37 43 88 of info@voedingenfit.nl.
Je bent het waard!

Gewichtsbeheersing overgang