Werkwijze

Mijn begeleiding bestaat uit een combinatie van leefstijl- en gedragsverandering met de focus op gezondheid, je goed voelen en een fijne relatie met eten en je lichaam.

De begeleiding duurt minimaal een half jaar. Ik geloof namelijk niet in een snelle fix. De extra kilo’s die je misschien kwijt wilt, zijn er ook niet in een paar weken aangekomen en het veranderen van je gewoontes kost nou eenmaal tijd. Realiseer je daarbij dat verandering moed vergt en gaat met vallen en opstaan. Het gaat er niet om dat je alles perfect doet. Het gaat om de verbeterstappen en de groei die je maakt.

Leefstijlverandering

Pijlers

De belangrijkste pijlers naar een betere gezondheid en gezonder gewicht waarmee ik werk zijn:

  1. Voeding
  2. Beweging
  3. Ontspanning (rustmomenten, slaap, stressmanagement)
  4. Gedrag (samenwerken met je lichaam & brein)

Fases

De begeleiding bestaat uit 3 fases:

  • Kennisfase: meer kennis en inzicht
  • Verbeterfase: nieuw gedrag aanleren
  • Balansfase: volhouden van je nieuwe gedrag

Opbouw begeleidingstraject

  • Een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek
  • Een uitgebreid intakegesprek
  • Een voedings- en leefstijlanalyse
  • Een adviesgesprek
  • Vervolggesprekken

Kennismakingsgesprek

Dit is een gratis en vrijblijvend gesprek om kennis te maken en te kijken of het “klikt” tussen ons en jij je op je gemak voelt, omdat ik dit een belangrijke voorwaarde vind om een begeleidingstraject in te gaan. We bespreken welke hulp je zoekt. Ik leg uit wat de begeleiding inhoudt, wat de voorwaarden zijn en kosten.

Het kennismakingsgesprek duurt 30 minuten.

Intakegesprek

Als je na het kennismakingsgesprek besluit om door mij begeleid te worden, houd je 3 dagen een dagboek bij. Hierdoor krijg je inzicht in jouw voedingspatroon. Tijdens het intakegesprek bespreken we jouw dagboek, hulpvraag, motivatie en doelen.

Het intakegesprek duurt 90 minuten.

Adviesgesprek

Tijdens het adviesgesprek ontvang je een persoonlijk advies. Met kleine aanpassingen ga je stappen zetten naar een blijvende leefstijlverandering.

Het voedingsadvies is gebaseerd op de Richtlijnen goede voeding van de Gezondheidsraad (Schijf van Vijf Voedingscentrum). Daarnaast gebruik ik de 80/20 regel. Dat wil zeggen dat ik als basis 80% gezonde voeding adviseer en er 20% ruimte overblijft voor wat extra lekkers, zoals een koekje of croissant.

Het adviesgesprek duurt 60 minuten.

Vervolggesprekken

In de beginfase zijn de gesprekken 2-wekelijks en bestaan uit een lang vervolggesprek met een coachings- en kennisgedeelte. Verder in het traject gaan we over op een kort vervolggesprek met alleen coaching en wordt de tijd tussen de gesprekken langer.

Tijdens elke consult bedenk je zelf met welke actie(s) je aan de slag gaat. We bespreken dan wat er goed gaat en wat er beter kan, zodat ik je kan motiveren en bijsturen.
Bij het kennisgedeelte krijg je aan de hand van verschillende onderwerpen meer kennis en inzicht, waarmee je stap-voor-stap je leefstijl en gewicht blijvend kunt veranderen.

De hoeveelheid en duur van de vervolggesprekken en de tijd tussen de gesprekken verschilt per persoon en gebeurt in overleg.

Tussen de gesprekken houden we contact, zodat ik weet hoe het met je gaat en waar je tegenaan loopt.

Een lang vervolggesprek duurt 60 minuten en een kort vervolggesprek 30 minuten.

Interesse?

Neem contact op via of 06 39 37 43 88 of info@voedingenfit.nl.

Wil je weten hoe anderen mijn begeleiding hebben ervaren? Lees het hier!