Blog

Goed voor jezelf te zorgen, hoe doe je dat?

Zelfzorgtips

Goed voor jezelf zorgen is belangrijk om gezond te blijven. Hoe je het doet is voor iedereen anders. Ik doe het door gevarieerd te eten, regelmatig even alleen te zijn met een goed boek of door muziek te luisteren en elke dag naar buiten te gaan, weer of geen weer, liefst in de natuur.

Wat doe jij om goed voor jezelf te zorgen?

Ter inspiratie deel ik 5 zelfzorgtips.

Lees meer

IJzertekort bij vrouwen

ijzertekort vrouwen

Wist je dat 1 op de 5 vrouwen die menstrueert ijzertekort heeft? Dat komt vooral voor bij vrouwen die heftig vloeien.

Het binnenkrijgen van voldoende ijzer is belangrijk. IJzer is namelijk onder andere nodig voor de vorming van hemoglobine. Hemoglobine is een eiwit dat onderdeel is van je rode bloedcellen. Het neemt zuurstof op in je longen en vervoert het naar alle lichaamscellen. Bij een ijzertekort krijgen je lichaamscellen minder zuurstof (bloedarmoede), waardoor je minder energie hebt.

Lees meer

5 leefstijltips bij eetbuien en snaaibuien

5 leefstijltips bij eetbuien en snaaibuien

Heb jij regelmatig last van eetbuien of snaaibuien? Dan ben je niet de enige. Veel vrouwen worstelen ermee. Vaak komt het doordat je hormonen uit balans zijn. Waarschijnlijk herken je het wel dat je de week voordat je ongesteld wordt ontzettend veel zin hebt in zoetigheid en zwicht voor chocolade…

Goed nieuws, met de juiste voeding en gezonde leefstijl kun je grip krijgen op je hormonen en dus op snaai- en eetbuien.

Lees meer

Afvallen? Breng je hormonen in balans

Afvallen? Breng je hormonen in balans

Alles in je lichaam draait om je hormonen. Je hormonen hebben invloed op hoe je je voelt, de stevigheid van je spieren en botten, je energieniveau, weerstand, slaap en niet onbelangrijk op je gewicht. Hormonen bepalen namelijk je hongergevoel en je vetopslag. Als je wilt afvallen of op gewicht wilt blijven is het dus belangrijk dat je hormonen in balans zijn.

Lees meer

Herken je honger

Herken je honger, 7 honger soorten

Honger, wie kent het niet? Maar wanneer heb je nu echt honger en wanneer is het loos alarm? Leer te herkennen welke soort honger je hebt, zodat je bewuster kunt kiezen of je toegeeft aan je ‘honger’ of niet.

Lees meer